dilluns, 15 de març del 2010

Timbaler del Bruc, via IVAN

14/03/09. Aquest diumenge, només podia fer una matinal, la previsió era bona per fi un dia amb sol, a la temperatura encara li manca grau, però tot arribarà. Quedem amb en Manel per anar a Montserrat Sud, desprès d'esmorzar li proposo una via que em van recomanar, en Pere F. i en Pere Joan B., un dia que vam dinar plegat a Ca l'Anna. La via es l'Ivan del Timbaler del Bruc, a la zona del Vermell, ha estat reequipada amb parabolts del 8 i de 10 a les reunions, encara queden però alguns espits en prou bon estat.
Deixem el cotxe a l'aparcament del Vermell, bastant pler per cert. L'aproximació és rapida pugem direcció al vermell i el Timbaler del Bruc és la primera agulla de la dreta.

A peu de via ens dividim la via en Manel farà les dos darreres i jo les tres primeres.

El primer llarg comença per una bavaresa amb bona presa, fins arribar a una parabolts, seguim per una díedre, on cal vigilar la roca de la banda esquerra (descomposta), tot i que la dificultat és de V, la roca li posa un plus. R1 20m.

El segon llarg surt per una bavaresa espectacular, que és deixa fer força be, (V,V+). Segueix un flanqueig a l'esquerra, és pot posar un alien groc en una fissura, per una placa desplomada, passem en Ae,V+, la ressenya marca 6a+, després del flanqueig encarem una placa, on cal anar buscant el passatge, la dificultat baixa V, fins a la reunió. R2 30m.

El tercer llarg és de transició, a anar a buscar la reunió en una canal de l'esquerra, cal controlar la roca solta, III,IV. La reunió la faig en una arbres, després descobreix-ho que esta muntada a la placa, però pinta incòmoda.

El quart llarg li toca a en Manel, una mica de Tarzan per l'arbre i a la placa, un flanqueig a l'esquerra curiós si més no, de presa petita deixa sota una placa vertical, ben assegurada, però cal anar fent sortides Ae, 6a (6b) . Superat el tram de placa segueix per una fissura fins a sortir a una zona més ajaguda per entrar a la reunió. R4 30m.

El darrer llarg, fem un flanqueig fins a una fissura díedre, sota el sostre. Un parell de passos d'A1, seguim pel díedre per un passatge molt elegant. Llàstima que no duri més. R5 20m.

Via curta però intensa, dificultat obligada V+/6a, equipada amb parabolts de 8 als llargs, de 10 a le reunions, també és troben espits i claus. Nosaltres vam porta el semàfor d'aliens i friends fins el 2 de camalot, útils a les dues primeres tirades.

El descens és rapit, baixem fins el coll hi anem a buscar una canal a l'esquerra fins a trobar un camí.

pel Manel Díaz i Joan Asín

acabant el flanqueig i entrant a la R2

a l'herbosa R3

a la placa del quart llarg

al sostre i díedre del cinquè llarg

tot i el sol el vent és gelat

Jordi .P ha dit...

Via oberta pel Jordi Martinez fa uns anys. La va reequipar ell mateix amb l'ajuda espóradica del Joan Baraldes .amb qui havíem parlat d'anar a fer-la fa uns mesos.
Felicitats, i prenc nota de la ressenya.

Veig que ja queda poca neu, al vessant sud de la muntanya... Enhorabona per la via, sembla prou interessant!

TRanki ha dit...

Hola Joan...

Just a la XEMENEIA de la DRETA de la iVAN hi discorer una "estorach"(?) qu va seguida de una TORRES NUBIOLA.

No sé si us agrada aquest estil d'escalada ( bastant "romàntica" però es prou protegible si duus el material adequt i no supera el Vº obligat ( A1 si no voleu fer tot en lliure)

LL1: Xemneia, a l'inici descomposta (III) i millorant a mesura ue puges..molt stètica i protegible ab friends i tascons, una meica al'estil LL2-LL3 de la SANCHEZ de Diables, en versió mini. Si dueu alguna V segur que es pot posar. Màxim IV+. reunió a l'enforcadura.

Ll2: Pujar per la xemneiua fins un buril sense xapa ( cal xapa)-IV+ de xemeneia), i d'allà enfilar per una fissura franca semiequipada( algun clau)...es pot pitonar ( u's i V's), en lliure surt 6a+...la sortida de la fissura és una mic exposada en IV+ i posteriorment hi ha el "crux" mental del llarg dnatq ue si no duus un frien gran que posen en un llavi, fas un pas de Vº/V+ desprotegit...si duus un TAC i un clau, i el FRIEND gran pots protegir molt bé, i amb un plom inclús et "fumes" el pas fent un A0...d'allà al cim és un facil IVº on podem clavar una v o un universal...al cim NO HI HA REUNIÓ però sí un inmens bloc a rodejar...també clavable.

LA via s'ho val, és de les poques de l'estil al VErmell i del les TORRAS NUBIOLA prou "netes"...!

Salut

Gràcies per l'informació Jordi P.
Joan, a la cara sud ja no hi queda neu quasi, la via és ideal per a un matí d'hivern o una tarda d'estiu, call tenir encompte però que és entrentiguda.
Tranki,gràcies per la informació la tindrem encompte.

Aquesta via fa dies que me la miro, però no he aconseguit enganyar els companys encara!! veig que s'hi ha de pencar! que tal l'artifo de la darrera tirada?
Enhorabona per l'activitat i gràcies per la foto amb la ressenya.

FElicitats, no coneixia la via, fa molt bona pinta

Jaume l'artifo no te cap problema son dos o tres passos, un pel desplomats. Hi ha una bona ressenya a onaclimb però no se passa que les ressenyes de Montserrat han desaparegut. Per cert voldria contactar amb tu per em passis informació de Meteora que penso anar-hi a la propera tardor.
Mingo una via a tindre en compte

jaumeplanellpiqueras ha dit...

Joan, a Meteora t'ho passaràs pipa! quan vulguis em comentes el que vols saber i si puc t'ho aclariré. Al meu blog hi tincv penjades les ascensions que hi vàrem fer, a les etiquetes les pots trobar.

Joan Prunera ha dit...

Hola a tots! Si que te bona pinta
aquesta via!

Jaume, quan vulguis, jo em deixo enganyar per anar a fer-la...