diumenge, 29 de gener del 2012

EXCURSIÓ A LA SERRA DE LLABERIA

28/01/12. Avui toca excursió mensual del CE Àliga, pel Baix Camp/Ribera de l'Ebre, a la Serra de Llaberia. A l'aparcament que hi ha al mig del Poble de Colldejou, en trobem una bona colla (31), la temperatura i el dia no acompanyen, fa força fred i el cel està ennuvolat.

Quan s'ha donat el tret de sortida, s'ha agafat un ritme bastant alt (el fred ajuda), que no hem deixat en tota l'excursió.
Hem seguit l'itinerari de la fitxa de l'excursió que és pot trobar a les Ressenyes de la FEEC. amb una petita variant. Una excursió amb cercle molt variada i amb bones vistes, des de la carena podem veure el mar. Recomanable.

Fitxa excursió Serra Llaberia VERTEX, FEEC

RESSENYA:
Accés: De la l'AP-7/A7 o N340 s'ha de sortir en direcció Montroig del Camp i d'aquí a Colldejou.

ITINERARI.
Sortim des de la plaça del Poble en direcció Oest a buscar el GR7, passem per una hípica,que seguim fins el coll de Guix per una pista. Del coll la pista baixa, passant per la Font de l'Abellar, fins a trobar un camí que surt a l'esquerra ,indicador serra Llaberia. Pugem per un camí fressat fins a la carena (portell de Llaberia) pel mig del bosc. Seguim per la carena sense camí, trobarem alguna fita perduda, passem per la roca foradada des d'on trobem senyals blaus fins el cim de  la Miranda 919m. Al cim hi ha una edificació amb un rada. Del cim baixem per la pista (direcció Sud) fins el collet de Colivassos, indicadors, seguim un corriol direcció Est (Mont Redon). El camí  ens porta fins el Cavall Berta (opció de pujar-hi). Flanquegem  cap a la dreta per sota del Cavall Bernat, fins la carena, per on baixem directament fins a trobar un camí transversal que agafarem cap a l'esquerra a buscar el barranc del Bullidor, que ens porta de nou a Colldejou. Tot el camí està molt ben senyalitzat.
Informació: Plànol Serra de Llaberia, Editorial Piolet.
Col·lectiva Centre Excursionista Àliga.

la plaça de Colldejou, punt de sortida

GR-7 seguint la pista

deixem la pista principal i agafem el corriol

pujant per bosc

Portell de Llaberia

per la carena sense camí

la foradada

per la carena

Miranda de Llaberia 919m

Collet dels  Colivassos

direcció al Cavall Bernat

Cavall Bernat

el camí flanqueja el Cavall Bernat

flanqueig a buscar la carena