dijous, 24 de maig del 2012

TAGHIA 6. AGULLA TAGUELEMUST, ARESTA BEREBERE

24/05/12. Avui és el darrer dia que estem a Taghia, ahir ens vam baixar del TAOUJDAD amb una mica de mal regust. Quan baixes de la paret de les Sources tens davant una macada aresta que ja em va cridar l'atenció el primer dia. Després d'esmorzar amb en Jaume ens hi arribem.
l'aresta que crida l'atenció

ressenya per on hem pujat

Del poble remuntem fins a l'alçada de l'aresta i flanquegem fins el seu peu, després de mirar per on entrar ens decidim pel segon ressalt on trobem un díedre que pot ser un bon començament. Hem deixat una fletxa picada i una fita.
A partir d'aquí ens hem deixat portar per la paret, anant a buscar l'aresta. Hem pujat amb 8 llargs de corda (45,45,45,30,45,50,50,50) amb un total de 360m. De material cal portar friends, tascons i bagues savineres al gust i alguna baga exprés. En quan a la dificultat és baixa amb algun pas de V al primer llarg i al cinquè, la resta amb passos aïllats de IV i molt de II,III. Al sisè llarg hem trobat un pont de roca equipat, així que per aquí ja ha pujat algú més. Del cim de l'agulla baixem al coll, desgrimpem per la canal i nosaltres hem fet un ràpel curt des d'un arbre per salvar un ressalt. Seguim per la canal fins a retrobar el camí que ens retorna a Taghia.
Ha estat un bon final de festa si més no ens hem divertit una estona.
Per Jaume Galbán i Joan Asín

inici

Jaume a la R2

tercer llarg mantingut amb passos de IV

a la R3

a la R4 després d'un flanqueig fàcil

al sisè llarg, aquí hem trobat un pont de roca equipat

a plena aresta per terreny fàcil