dilluns, 7 d’octubre del 2013

ABELLA DE LA CONCA, SECTOR AJAGUDES, via PERDUTS

5/10/13. Avui anem d’estrena, el Remi Brescó em va passar una ressenya d’una nova via què va obrir aquest mes de juny a l’Abella de la Conca. La via té com al•licient els seus 300 m de recorregut i 8 llargs de corda, amb una dificultat de V/V+.
Quan arribem a l’Abella de la Conca la boira està ben enganxada i no és veu ni rastre de les parets?. Errem el primer intent, però una trucada al pare de la criatura ens porta al bon camí. El Jaume i el Ramón se’n van a  la via “Un gran dia”  però al cap d’una estona ja estem tots junts un altre vegada al peu via, no veien res,   així què farem dues cordades. Després el sol ha guanyat la batalla.

ressenya

ressenya Remi Brescó
La via té una primera part fins a la R4 més equipada i buscant camí entre plaques. La segona part segueix una aresta on haurem d’anar posant assegurances. La roca encara està tendra i haurem de vigilar.
El primer llarg puja a una mena d’agulla, la R esta a prop del cim a l’esquerra amb una expansió i una savina. Haurem de desgrimpar uns 5 metres fins a una canal per on baixem a buscar la placa de l’esquerra R2 2 expansions. Hi ha l’opció d’accedir directament a la R2. El tercer i quart llarg van per plaques on haurem d’anar seguint les expansions. De la R4 haurem de fer una canvi de reunió al peu de l’aresta. Al sisè llarg sortim directament a l’aresta per anar a buscar a un marcat díedre a la dreta per on pugem, en aquest llarg marca un pitó què no hem trobat. El setè segueix l’aresta anant buscant el pas. El darrer llarg comença amb un passatge atlètic en bavaresa fins a un arbre mort. Seguim fins a una placa on trobem una expansió, hem d’anar a la dreta i pujar fins a la R8.
Primera ascensió: juny de 2013
Per: Remi Brescó
Equipament: semi equipada amb espits, parbolts, tascons  i 1pitó (què no vam trobar).
Material: Aliens i friends fins el Camalot 4 (prescindible), repetir 1 i 2., Bagues savineres i 10/12 cintes exprés.
Dificultat: V+, (obligada V).
Aproximació: Abans d’entrar a l’Abella de la Conca, trobem una pista asfaltada a mà esquerra. La seguim uns 70/100m i ja podem aparcar el cotxe en el primer lloc possible. La paret la tenim enfront, només hem de pujar uns 3minuts fins a peu de via. En una mena d’agulla a l’esquerra d’una canal. Fletxa picada.
Descens: De la R8 seguim per l’aresta uns 70m de I/II fins què és torna horitzontal. Seguim uns metres i trobem una mena de collet, hem de desgrimpar per la vessant oposada, uns 10m per una zona herbosa, trobem una instal•lació de ràpel a l’esquerra. Un ràpel de 35m, millor fer-lo amb dues cordes 50/60, ens evitarem una desgrimpada. El ràpel ens deixa a un marcat coll, veiem el poble i baixem per una camí discontinuo seguint fites un cop a la carretera, haurem de retornar a buscar el cotxe, evident.
Una via amb un traçat, dificultat atractiva i amb metres, on haurem d’anar equipant, sobre tot al tram d’aresta. Les reunions s’han de reforçar i la roca cal controlar-la, però el pas de cordades la deixaran bé.

Per: Jaume Galban, Ramón Prades, Xavier Samsó, Felip Linares i Joan Asín.

al primer llarg

grimpant per l'aresta

en Jaume rapelant

FOTOCORDADES

Ei, bona descoberta, queda apuntada, l'orientació és sud? serà una bona opció aquesta tardor, força metres i amb el segell d'en Remi, tot una aventura.

Si Jaume una aventura orientada al Sud.

Unknown ha dit...

nuevo refugio de montana en abella de la conca abrira 1 marzo 2014
despues un ano equipando nuevas zonas desportistas, este ano pondre nuevas vias largas semi equipadas
estamos en frente de la fuente en la plaza principal de abella de la conca