diumenge, 20 de juliol del 2014

MONTSERRAT, PARET DEL PONT, Vies CRISPÍN i TASMÀNIA

Paret del Pont
19/07/19. Aquest mes ja podem tornar a escalar a la zona dels Pollegons, així que ens arribem a la paret del pont, un bon refugi per escalar els matins d’estiu a l’ombra. Quan arribem a peu de via ja trobem una cordada de tres preparant-se, com volen fer també la via del costat, comencen per aquesta segona i nosaltres per la Crispín, moltes gràcies companys.
ressenya de lanochedelloro
La via oberta el 2004 per Remi Brescó i Josep Solé, ens ha agradat molt, totalment equipada amb parabolts, on passarem amb 10 cintes exprés, la roca és bona. És la via que trobem més a l’esquerra de la paret. El primer llarg va en tendència cap a l’esquerra i haurem d’anar buscant els espits. El segon llarg és molt bo, sortim per la dreta i pugem recte superant dos o tres ressalts, llarg mantingut i amb assegurances en el seu punt. El tercer llarg és el més exigent, vertical, atlètic i continuïtat, nosaltres l’hem passat amb 5c/A0 o una mica més.

El descens el fem amb un ràpel de 60m per la via In-a-gadda-da-vida.
navegant pel primer llarg

a l'inici del segon llarg

al mantingut tercer llarg
Encara és aviat així què anem a repetir la via Tasmània, oberta el 2004 per Jean Ch. Peña i Josep Escofet , equipada amb parabolts i passaren amb 10 cintes exprés. Canvi de registre tot i ser a la mateixa paret aquí trobem presa petita. L’itinerari és va obrint pas buscant els passatges més factibles, al primer llarg trobem un tram vertical què pot ser V+, encara que ara el graduen de V. Nosaltres hem enllaçat el segon i tercer llarg. El darrer seguim per una placa canal fins agafar el ressalt final, tenim una entrada d’esquerra a dreta amb uns passatges complicats què conviden a l’A0, després bona placa vertical fins a trobar la R4. El descens l’hem fet amb dos ràpels R4/R2 i R2/R0 (60m).

Per: Manel Díaz i Joan Asín.