divendres, 9 d’octubre del 2015

CÒRCEGA 1, COL DE LA TANA

3/10/15. Ahir al matí vam sortir de Barcelona  direcció Toulon per embarcar al Ferry què ens portarà fins a Ajacció (Còrcega). El viatge en vaixell ha durat tota nit i ens hem estat barallant amb la butaca, tot cercant la posició per a intentar tancar els ulls una estona. Finalment a les 7h estem desembarcant.

El nostre objectiu d’avui és arribar a “l’auberge du col de Bavella” on estarem quatre dies. Durant el viatge fem una parada al Col de la Tana  on trobem unes agulles equipades amb vies d’escalada esportiva i vies de varis llargs.

L’Equip de Còrcega el formem 7 personatges, “lo mejor de cada casa”, com diu la cançó del Serrat.
Amb ganes de tocar roca ens dividim en tres cordades, el Paco i l’Enric què porten el grau més alt fan les vies: Idem 6a i Coppa et lonzu sont dans un bateau 6b+. L’Agustí i el Josep Lluís comencen per L’arêste de Zirubia 4c i directe des Aullènois 5b.
Amb el Remi i el Josep anem al sector Droíte, comencem per la via Tonton Michou 1llarg 4a però trobem un pas molt difícil (pas de baga) i amunt ?, si el 4a son així anem apanyats. Seguim per la via Passa a terza è fa chjuchjula i peuneus 5a, 5b, 5b+. Fem un ràpel de 50m i pugem per la via  Prudence pépére 5a i acabem per Silence, mes agneux 6a , 5b.
Totes les vies estan equipades amb parabolts i només cal portar bagues exprés.
Havent fet un tast a la roca de Còrcega seguim el camí cap a Bavella on muntarem el Camp Base durant quatre dies.

Sou insaciables, només arribar i amunt! que tremoli l'illa!

Jaume anem per reina què hi han poco dies, je,je