diumenge, 26 de novembre del 2017

SERRAT DEL CONILLER. Via LIEBE CLÀUDIA

25/11/17. Aquesta via té una gran càrrega emocional per a nosaltres, l’hem de repetir de tant en tant i ara ja tocava. Aprofitant la ben entesa de què el Javier, el Xavi i el Juan Carlos no l’han fet encara, cosa imperdonable, amb el Manel farem d’amfitrions.
El matí és fred i amb núvols alts, parada obligada al Thaussà per esmorzar a Coll de Nargó, sense presses però.
Amb la xerrameca ens passem el lloc d’aparcament i hem de fer mitja volta, finalment el trobem.  Avui ens passa el mateix dels darrers dies quan parem fa fred i ens abriguem, després però surt el sol i passem calor, no n’aprenem.
Fem l’aproximació amb una hora i quart més o menys, pel camí què va cercant les febleses del terreny per obrir-se pas. Entorn tranquil estem sols a la paret tot un luxe.
Ens repartim en dues cordades amb el Xavi anirem primer i després el Juan Carlos, Manel i Javier.
Quan varen obrir la via la intenció era de deixar-la bastant equipada per poder-la repetir amb un grau obligat de V/Ae. El dos primers llargs son els més mantinguts on trobarem els passatges més difícils, els altres quatre llargs son més fàcils però tots els llargs tenen els passatge.
El descens el fem caminant, seguin l’aresta cap l’oest fins un coll (fita) per on seguim el camí de baixada, (marques vermelles).

DADES.

Primera ascensió: 22/01/12 el dos primers llarg, per Manel Díaz i Joan Asín. El 18/02/12la resta per Ramón Samarra i Joan Asín, amb la col·laboració de Juan Antonio Cañete.
Primera integral25/02/12 per Manel Díaz i Joan Asín
Equipament: Parabolts de 10, 1 pitó i ponts de roca.
Material: joc de micros i friends fins el 1 de Camalot, aquest el posarem en els llargs 1,5 i 6.12 cintes exprés i alguna baga per savines.
Dificultat: 6a. V/Ae obligat estrep opcional.
Aproximació: Des de Coll de Nargó,  agafem el trencall direcció a Isona i Coll de Boixols, (L.511), a uns 3 km i just travessar el pont , abans d’entrar a un estrets, trobem una pista asfaltada a la dreta, amb un cartell indicador Sallent 8 km, a 2,7 km, desprès de passar per Sta. Eulària, trobem una pista de terra a la nostre dreta, tot just en un canvi de rasant abans de canviar de  vessant en una corbà tancada, aquí podem aparcar el cotxe, si anem amb tot terreny podrem pujar per la pista fins a un prat. Del prat agafem un camí molt ben trobat, amb fites  i marques vermelles que van buscant el pas per dos ressalts de roca. El seguim fins a la part superior on ja tenim les parets a prop, aquí trobem unes fites i marques grogues que van cap a la dreta tot flanquejant fins a les paret. Fita i fletxa picada al peu, molt visible la llastra fissura del primer llarg.

Al cim hi hem estat una bona estona, digerint la tranquil·litat, les vistes i els records “Liebe Clàudia”.

Per: Juan Carlos Díaz, Javier Hualde, Juan Carlos Sánchez, Xavier Samsó, Joan Asín.

el Manel i Javier a la R4

Juan Carlos i Xavi al cim

Una ascensió amb emocions per la colla, quan la vàrem repetir, ens va agradar molt, un bon regal-record per a LIebe Claudia.

Ei Jaume una via especial per a nosaltres, què hem de repetir de tant en tant.