dissabte, 26 d’agost del 2017

BRENTA 1. SENTIERO BENINI

8-9/08/17. El matí del dia 7 comencem el viatge cap a “Madonna di Campiglio”, punt de sortida de la travessa què volem fer per les Dolomites de Brenta. Després de fer nit a Novi Ligure, el migdia del dia 8 ja estem a l’aparcament del telefèric de Grostè. Després de menjar una mica, agafem el telefèric què ens deixa al Passo de Grostè. Per accedir al Refugi Graffer (2261m) hem de caminar una mitja hora en baixada. Quan ja estem instal·lats cau un ruixat, aquesta sembla què serà la tònica què ens espera segons les prediccions meteorològiques.
El matí del 9 comença la travessa què tenim planejada per Brenta. Avui sortim del Refugi Graffer i remuntem al Passo de Grotè (el què ahir vam fer de baixada), aquí agafem el “Sentiero Benini” (305), és tracta d’un camí equipat on trobarem trams amb cable i alguna escala,  va seguint feixes i ressalts cercant el pas més adient. Pugem acompanyats de boires què van jugant capritxosament al nostre entorn. Arribats al Coll de Tuckett (2648m), baixem pel pedregam fins al Refugi Tuckett et Sella (2271m).
A la tarda torna a caure un altre ruixat.
Informació: Sentiero Benini

Primera etapa: Refugi Graffet, Sentiro Benini, Refugi Tucket et Sella.
Horari: 5h.

Dificultat: Baixa.

Sortida familiar gaudint de l'impressionant rocam de les Dolomites de Brenta, ja m'hi trobo!
i sobretot quina enveja amb les plogudes de tarda, aquí es fan esperar, la calor no afluixa.