divendres, 15 de setembre del 2017

ABELLA DE LA CONCA. Via KIN PONT DE ROCK.

14/09/17. Avui amb les prediccions meteorològiques què hi ha ens decidim per anar a l’Abella de la Conca i la via Kin Pont de Rock. Aparquem a l’entrada del poble i fem l’evident aproximació, pujant directament des de la carretera, també podem anar-hi pel pobles, passant per l’església, amb uns 20 minuts. Al peu de via trobarem una fletxa picada.

Nosaltres hem fet 6 llargs de corda, el primer de 60m (empalmant els dos primers), la via és mantinguda amb el V grau amb algun pas de aïllat de V+, tret del cinquè llarg el tros què aprofita la via esportiva  de 6b. En aquest tram trobem tres parabolt què allunyen, per passar-hi al final ho hem fet gràcies a una maxi-tramposa què portava la Isabel per caçar el tercer parabolt (sort), després ja és deixa fer. Aquest tram desentona amb el resta de la via. Hi hauria la possibilitat d’una variant per un sinuós díedre a la dreta de la via esportiva, prèvia neteja, més homogènia amb el resta de la via.

Primera ascensió: 2015.
Per: Remi Brescó, Luis Alfonso.
Equipament: poc equipada, amb ponts de roca, algun parabolt.
Material: 10 cintes exprés, friends fins Camalot  3, 4 opcional, bagues per savines, tascons. Estrep, maxi-tramposa si no fem 6b.
Orientació: Sud.
Dificultat: 6b. Obligada 6a/Ae.
Roca: Calcaria.
Informació: lanochedelloro 2.
Descens: nosaltres hem fet dos ràpels per la via i després i agafant la ferrada fins a la tartera què ens deixa a peu de via . La baixada de la primera ascensió és remuntant fins aresta i passant a l’altre vessant un trobem una instal·lació d’un ràpel volat de 60m, atenció si fa vent, avui feia vent i hem optat per l’altre opció.

Primer llarg, 60m empalmant els dos primers. Per plaques ajagudes i grades fins el peu del marcat díedre característic.

Segon llarg, pel díedre a equipat, dificultat mantinguda de V, trobarem un R de dos parabolts (via esportiva) hem de seguir fins el final de díedre.

Tercer llarg, per un esperó a l’esquerra de la via ferrada, podem assegurar amb algun graó. Trobem un ressalt amb un passatge atlètic de V+ (parabolt).

Quart llarg, curt però amb un inici amb una bona bavaresa, llàstima què sigui curta, després unes grades ens deixem al peu del gran pont de roca.

Cinquè llarg, anem a buscar uns fissura a l’esquerra per on pugem fins el tram de 3parabolts de la via esportiva, aquest tram és molt obligat en 6b,  si no ho fem cal tirat mà de l’enginyeria de la trampa. Després del tercer parabolt hem de seguir per un díedre i entrar a un segon pont de roca, pugem amb adherència fins a un parabolt i flanquegem a la dreta a buscar una díedre per on accedim a la R5.

Sisè llarg, de placa mantinguda (V) amb fissures horitzontals, on cal navegar i equipar.

Bona via per l’autoprotecció, llàstima del tram obligat de la via esportiva del cinquè llarg.

Per: Isabel Notivoli, Armando Cobo, Joan Asín.

ciquè llarg
descens per la ferrada

Enhorabona! la vau encertar amb el temps! Què ferma la bavaresa de la quarta tirada.

Si Jaume, vam escalar al sol, la via té trams molt bons.

Enhorabona Joan. Ara en aquest temps es comença a esta bé al solet del Prepirineu.
A veure si aviat estic operatiu dels malucs, perquè ja estic jubilat. Per cert jo tinc una tramposa que deu fer uns 30 cm però que és una maxitramposa?.

Mingo, una mena de pal extensible, tipus antena o similar.