diumenge, 11 de febrer del 2018

SANT LLORENÇ DE MONTGAI. CILINDRE, DÍEDRE VIDAL-FARRENY i CRESTA TÍO MARÍA

10/02/18. Un altre dia d’hivern intents què ens convida a refugiar-nos a Sant Llorenç de Montgai tot cercant l’escalfor de les vessant sud. Hem quedat amb el Jaume i el Ramón, després de diferents propostes ens decidim per repetir la clàssica Vidal-Farreny del Cilindre i després fer la Cresta Tío María.
Tot i tocar el sol encara fa fred, així què hi afegim un plus de peses d’abric. Comencem per la via Vidal-Farreny però entrarem per una variant del sòcol. El primer llarg segueix un díedre sinuós atlètic, el darrer tram no el veiem clar i sortim per la dreta de l’ultim parabolt, en va bé uns alients. El segon llarg surt d’una cova per a nar abuscar l’esperó per on puja, passatges atlètics de bon fer. El tercer llarg és més vertical i mantingut, sortim per un díedre i anem en tendència a la dreta, per pujar recte fins un desplom, què superem amb un passatge d’Ae, marquen V+ però és bastant més, després anem a la dreta i pugem per una placa fins el cim. La via està totalment equipada i la roca un pel polida en alguns passatge, sobre tot el desplom del tercer llarg.

Oberta : 9/10/1972
Per: J. Vidal, J.E. Farreny.
Equipament: equipada amb parabolts.
Material: 9cintes exprés, semàfor aliens i estrep opcional.
Didicultat: 6a. Obligat V/Ae.
Roca: Calcàri - Conglomerat.
Descens: Caminant, fites.

Baixem seguint les fites fins el fons de barranc, ara anem a la Cresta Tío María. El primer llarg l´hem fet grimpant, fins a la R1. El segon llarg, va per l’aresta, amb uns passatges en bavaresa horitzontal i adherència al mig, força elegants. El tercer llarg, haurem d’anar a buscar un díedre on trobarem passatges atlètics, un pel relliscosos, després seguim per l’aresta fins a la R3. El quart llarg, seguim l’aresta trobem un passatge atlètic per fissura i després ja sense dificultat anem seguim fins el final de la cresta on trobem la R4.

Una via força equipada del caire Love climb,

Per: Ramón Prades, Jaume Galban, Joan Asín.

Oberta : 10/03/2010
Per: J. Gutiérrez, S. Campas.
Equipament: equipada amb parabolts.
Material: 14 cintes exprés.
Didicultat: V+. Obligat V/A0.
Roca: Calcàri.
Descens: Caminant, fites.

Hola Joan
Completament d'acord amb tu, la tercera tirada del diedre Vidal-Farreny és molt més de V+
Salut i a escalar

pepet ha dit...

El V+ d'epoca del Santllor sempre ha sorpres als de fora...

Déu ser això Pepe, però no passa res per actualitzar el grau, amb Ae cap problema, je,je.

pepet ha dit...

Home el que mola es que digueu la vostra i aixi es pot donar una informacio mes actual...l'efecte illa te aquestes coses.

A la dreta del primer llarg hi ha una variant d'entrada de V+. Antigament el pas de dalt li deien el sisè del Cilindre, però aleshores no havia cap parabolt al costat del pas Tres metres més avall havia una fissura i allí es clavava un clau.

Jo aquesta via ja l'havia fet abans del reequipament i recordava el famós passatge, ara amb els parabolts és més digerible, però ho he trobat molt polit, així què A0.