divendres, 9 de març del 2018

MONTSERRAT. SERRAT INFERIOR D'EN MUNTANER. Via DIVORCI IMMINENT.

9/03/18: Tornem a quedar amb el Raimir, avui acabem anant al Serrat inferior d’en Muntaner, a fer la via Divorci Imminent què ell la té pendent. Amb un dia esplèndid què ja dibuixa la primavera, fem l’aproximació, des de l’hípica de Collbató.

Fem el primer llarg i a la feixa ens equivoquem seguim per un altre via fins què ens adonem, desgrimpada i anem una mica més a la dreta on trobem de nou la via.

Una via ben assegurada, amb bona roca en general tret d’algun punt, curiosa en el trams de flanqueig. Si ens quedem amb ganes podem fer altres vies. Aquest panys de paret esta farcit de vies esportives, així què haurem d’afinar per seguir la via.

Indret: Montserrat, Clot de la Mònica, Serrat inferior d’en Muntaner.
Nom Via: Divorci Imminent.
Primera ascensió: 1999
Per: Beus Domènech, Paco Sánchez.
Roca: Conglomerat.
Orientació: sud
Equipament: Totalment equipada amb espits i parabolts.
Material: 10 cintes exprés, bagues per savines.
Dificultat: 6b. Obligat V+/A0.
Catalogació:***S1+
Horari: 2 h.
Accés: Hem d’anar a la pista de Collbató a la Vinya Nova, podem anar d’en dues bandes, fins al clot de la Mònica on agafem el camí què puja a Sant Joan.
Aproximació: Seguim el camí fins a trobar un trencall a mà esquerra a l’alçada de la paret. L’agefem i el seguim fins a peu de paret.
Descens: Un ràpel de 40m fins a la R1, possible baixar caminant cap a l’est o fer un altre ràpel 25m.

Descripció:

Primer llarg, per placa amb un tram més vertical què ens porta a una feixa, seguim a la dreta fins a trobar una R a l’esquerra d’una marcada fissura-díedre, via Orgullo Maputxe.
Segon llarg, pugem per una placa vertical ben equipada i un pel relliscosa (V+/A0 o 6b). Flanquegem a la dreta fins a trobar la R2 (2 espits).
Tercer llarg, seguim la fissura en diagonal ascendent, pujant entre la placa i fissura fins a la R3.
Quart llarg, seguim per la placa més ajaguda fins a sortir a una zona herbosa, anem a l’esquerra fins a unes savines on muntem la R4.
Per baixar haurem de desgrimpar uns metres fins a trobar la instal·lació de ràpel (via orgullo maputxe).
Per: Raimir Aparici, Joan Asín.

al segon llarg, aquí hem seguit un altre via i hem baixat
segon llarg, ara si per la via